Jumaat, 5 Jun 2009

Kasih Yang Terpendam


Semalam, aku berkesempatan bersama-sama melayani waktu senggangku setelah perperiksaan tamat. "Ikmal, aku nak ikut,"hasrat hati kulafazkan. Kami berlapan makan tengah hati di sebuah restoran Thai, halal. Sebuah pemandangan yang cantik, berlatar belakangkan pantai. Cuaca pada musim panas ini kadang kala aku rasakan terlalu panas. Tetapi kali ini sedikit dingin. "Ahhhh, cuaca yang sangat baik," detik hatiku.


Kami makan bufet, 10 pound satu kepala. Sedap!!!!. Rugi makan sikit, ye lah bila dah jadi cameraman suka rela nih makan pun tak dapat dinikmati sepenuhnya. Tapi tidak mengapa sekurang-kurangnya aku dapat mencuba keupayaan camera dan lens juga meningkatkan kemahiranku. Lain kali kene datang lagi. Datang makan berdua. Heheheh siapa? (hanya mencadang kepada yang sudah berpunya). Sudi keluar makan dengan saya?Hehehe.
Hmmmm aku nih biasalah belakangan ini, aku jadi berselera kalau tegok bunga, berselera untuk mengambil gambar. Dengan suasana yang agak tenang dan romantis begini, hati mudah tersentuh. Aku lelaki berjiwa sensitif. Lantas gambar orkid hiasan meja aku abadikan di dalam gambar.
Lepas makan kami berjalan-jalan di tepi pantai. Lagi elok kalau datang petang bila langit sudah redup. Pasti kedinginan. Akhirnya semua menuju ke West Quay Shopping Complex. Di sana aku berpisah dari kumpulan. Menuju Curry's. Aku perlu mencari charger laptop yang hangus( maybe overused). Risau akan waktu solat yang kian berarak, seperti biasa fitting room matalan jadi tempat aku bersujud. Selesai solat aku ke kedai camera mencari sesuatu dan akhirnya ke ASDA membeli set berbeku. Nak berbeku. Bila?Hopefully hari ini atau esok. Hahahha.
Jadi begitulah hariku semalam. Pulang dari town aku menghabiskan masa mengedit gambar-gambar yang di ambil tadi. Kepenatan aku tidur. Hari yang best. Lain kali pasti bertambah besssssssssssssssssssst.

2 ulasan:

ejanas berkata...

salam..tumpang lalu.hehe

Putera Bonda berkata...

Ejaaaaaaaaaa!!!!!!!!!Jangan la tumpang lalu sahaja, singgah lah 3 hari 2 malam.Hehehhehe